Saturday, March 17, 2012

unpleasant please me pleasantly.

Dua hari lepas Ama-chan belanja aku serbuk kopi putih, dengan harapan, minuman keras tu dapat lalaikan aku dengan sifat duniawinya. Masyuk gila. Aku mabuk sampai tak sedar bila masa jam datang ambil lena aku. Lama. Sampai aku tak perasan.

Cerita dia macam ni. Tukang kebun tu. Dia guna halusinasi untuk jumpa aku, lalu tawarkan aku satu pokok bunga ni. Aku diam. Lama gila. Bukan aku tak nak, aku tak bersedia? Tak jugak. Aku penakut. Apa nak takut, orang lain boleh jaga. Eh, pentingkan diri sendiri. Tak boleh. Gila kau. Belum sempat cakap apa-apa, dia blah macam tu je. Tinggalkan halusinasi. Tergantung macam habis drama siri.

Aku nak merajuk dengan dunia. Sebab bagi future plan in advance! Pokok ni. Aku angkat, letak kat luar. Ia jauh dari hati, tapi sekurang-kurangnya boleh lagi nampak dari sini. Bukan apa, mawar merah. Aku suka, tapi takut nak memilikinya.

Tukang kebun tu, datang dari masa depan.

0 review: