Saturday, August 28, 2010

terbias

aku mengaku.perkataan "assignment" masih liar dalam hidup aku.meownya tak cukup jinak.tambah pula dengan macam-macam perihal yang berlaku baru-baru ni.aku disimbah dengan pelbagai harapan.tapi belum ada satu pun yang difius dalam diri dan transfom jadi suatu kejayaan.

raya.apa yang aku boleh katakan.dalam keadaan macam ni.aku tak selera nak beraya.barangkali perasaan "nak raya" tu akan timbul bila bangun jam 7 di pagi syawal?siapa tahu.

harapan.tolong.jangan selitkan harapan pada kotak kecil terbias ini.sakit belaka.melainkan.harapan yang kau beri tu mungkin beri sedikit makna dalm hidup?sebab hidup aku dah penuh terbias.dah masuk parit yang salah.terkandas.tak mampu nak patah balik tapi aku mampu cari jalan yang lain biarpun beribu batu sehingga nampak cahaya kecil.




rakan serumah menegur dari belakang, "alee,aku rasa kau bukan suka.aku rasa kau dah jatuh cinta"


diam.

0 review: