Friday, June 4, 2010

dah tak selamat.

duduk rumah dalam landasan cuti paling panjang pun dah tak selamat.bahaya.tak selamat.bahaya.tak selamat.sebab internet dah mula tunjuk belang.dah mula tunjuk sifat radikal.ah,menyampah.ini semua gara-gara pelajar uthm yang semakin ramai?atau rangkaian internet mudah alih aku ini yang memang dah lombong?

kerja aku setiap hari,selepas solat subuh aku akan buka empat laman sesawang sosial ; facebook,blogger,twitter, dan formspring yang semakin tak lawa.

minta maaf kawan-kawan.kalau tak dapat berbicara di facebook malam-malam segar.sebab aku mati sementara.kalau aku ada pun sebab lepas zuhur tu aku dah tidur satu jam setengah.aku akan buka blogger untuk baca isi hati rakan-rakan.aku akan buka twitter untuk dengar luahan hati zahiril adzim.

lama-lama buat kerja ni penat juga kan?
aku penat sebab tengok kawan-kawan muat naik gambar di alam baru dengan bangunan-bangunan tak familiar.
aku penat tengok kawan-kawan pergi makmal aku pun nak jugak.*cis
aku penat dengar kawan-kawan pun ada assignment. perkataan yang masih liar dan belum jinak dengan aku.
aku penat jawab soalan "haa,bila masuk???"
faham tak?aku penat.

betapapun aku penat.aku tak sebut bosan kan?aku masih belum bosan.sunyi barangkali ada.aku akan pastikan cuti ini berjuta makna.suka hati lah orang nak cakap apa.
"eh,tak kerja?".
memang aku tak kerja.waktu-waktu tak mengizinkan.

goyang kaki bentang selera.kan?

1 review:

hazwani daud said...

cuti kali ini tak bosan bagi aku sebab ade teman bergaduh dengan adik2 aku. haha