Saturday, February 13, 2010

kau dan aku series laugh my kidneys off


hadiah buat mama.aku tahu benda ini mudah.tapi kau kena faham dapur adalah sesuatu yang mustahil buat aku.



sebelum cuti aku berseorangan di rumah.kakak lari ke Indonesia.gurau je.

hari-hari aku yang jaga rumah.pasang mp3 pada speaker yang dilengkapi bass.cukup untuk jadikan aku sengal di waktu pagi.

aku sidai kain.aku angkat kain.aku cuci baju mama yang cerewet guna tangan.aku malas aku guna kaki.aplikasikan kasih sayang itu penting.

macam tak pernah buat.pernah tatkala di asrama.aku bagitahu kau.kat asrama lain rasanya.kat asrama tu macam seksaan akibat pakai baju lengan pendek ke dewan makan.bila aku mula rasa tak sedap hati aku angkat kain-kain tu dan bawa masuk ke dalam rumah.aku lipat semua kain.mama suka aku lipat kain.dia cakap "comel" dan kemas.orang lipat kain kemas guna pengalaman aku lipat kain kemas guna seni.

peluh memeriahkan hari-hari aku.terma kasih.












mama tak kisah kalau peluh menitik-nitik atas baju yang aku lipat.



0 review: